Maddez!

Kategori: Träning och hälsa

Dags att ta tag i träningen !


Nu hag jag latat alldeles för länge så från och med idag så blir det ändring på det !
Har tänkt att börja lugnt så det blir en promenad på minst 40 minuter, tre dagar i veckan till att börja med. smile
Till hösten tänker jag damma av mitt gymkort och börja träna där igen.
Tränar du ? Hur ofta och vad för något ? laughing

Träningstips !

träningsinspo Skapa en lista med musik - Skapa en spel lista på ex. spotify eller på din mobil med en massa låtar som peppar dig. Det kan få dig att vilja gå/ springa lite mer. Snygga träningskläder - Att ha snygga kläder & känna att du ser bra ut, det känns väl alltid bra ? Även inom träningen vill man se bra ut ! Små mål - Ha inte för höga mål, ta lite i taget. Bestäm dig ex. för att du ska gå minst 3 km 4 gånger i veckan. Sedan kan du öka ut det. Träna inte för ofta - Tränar du för ofta när du precis startat, så kommer du kanske tröttna. Börja därför med 3-4 pass i veckan kanske till och med bara 2 ? Hoppas att ni gillar tipsen ! :)

Träningskläder !

TRÄNINGGTSatt och kollade runt lite på gina tricot och såg att dom hade massa snygga träningskläder ! Man blir så glad av alla färger ! :D Ska nog absolut inhandla något i träningsväg från gina, inom en snar framtid ! DIREKTLÄNK till kläderna.

I am back again !

image40 minuter på löpbandet avklarat nu kör vi lite ben ! Skönt att vara tillbaks på gymmet igen. :) Någon annan som ska träna eller har tränat idag ? :)

Minns inte sist - nu tar jag nya tag !

1236541Herre gud, jag minns inte när jag var på gymmet sist !? Det måste bli ändring på det ! Måste verkligen komma igång igen ! Har inte haft mitt gymkort så länge men precis när jag väl började komma igång ock uppskatta träningen så var jag självklart tvungen att bli sjuk, det är väl typiskt. :( Men idag får det bli träning här hemma och imorgon SKA jag ta mig till gymmet. Jag älskar känslan efter träning, tycker att man känner sig som en helt ny människa. Man blir även väldigt glad utav träning. :) Någon mer som brukar träna ? :)

Hemma efter ett svettigt pass !

t1Har precis kommit hem efter ett svettigt pass på gymmet. Cyklade först 6,6 km och sedan körde jag lite ben ! :D Det kommer nog kännas i benen imorgon ! Härligt ! ;) Imorgon blir det nog gymmet igen, kör på kondition då också hade jag tänkt. Nu ska jag strax ut till stallet för att fixa matpåsarna till imorgon och sedan rida lite. Eller om jag tar och longerar lite ? Så jag kan se hur han rör sig i både skritt och trav. Vill inte köra på hårt då jag vill att han ska bli bra. Så det blir inte mycket trav i så fall, men bara så jag kan se hur han rör sig. Vi hörs senare ikväll !

Gym och solning !

14Nu har jag precis kommit hem från stan, har varit och tränat samt solat lite. Skönt ! :D Idag körde vi lite cardio och sedan ben. Det gick väldigt bra. Men fy vad dålig konditionen är, haha den får vi träna upp. ;) Ska strax åka vidare till stallet och fixa lite så vi hörs senare !

Celsius - Love it !

IMG_0624Celsius är en energidryck som jag faktiskt tycker väldigt mycket om ! Den är super god, dessa tre ovan är mina favoriter. Kostar ca 22 kronor och finns i de flesta matbutiker. Celsius innehåller många bra vitaminer exempel. grönt te, ingefära, guarana och koffein. Den har 0g kolhydrater och är även sockerfri med naturliga färg och smakämnen. Man kan dricka dessa när som under dagen även om man inte har gjort någon aktivitet. Dom rekommenderar en varierad kost och hälsosam, aktiv livsstil.

Hemma efter en stund på gymmet !

gyymNu har jag precis kommit hem och slängt i mig lite mellanmål. Idag har jag och mamma varit och tränat på Actic. Vi började med lite cykel och sedan körde vi armar och lite ben också. De gick jätte bra ! :D Nu ska jag byta om och sedan åka till stallet. min kusin Therese, och hennes dotter Emilia ska också följa med. Kul. :) Ha en fortsatt bra dag så hörs vi senare !

6 enkla tips för att gå ner i vikt !

Ta en Power walk på morgonen, innan frukost. Det låter väl skönt ? kroppen har då en väldigt låg glykogen-nivå & måste använda sig av fett i stället. & på så sätt bränner du mer.
Drick en kopp svart kaffe innan träning. Det sägs öka förbränningen.
Drick mer vatten. Drick ca 8 glas vatten om dagen. Att dricka vatten bidrar till bättre ämnesomsättning & renar kroppen.
Ät frukt. Blir du sugen på nått sött så ta i stället för godis en frukt.
Unna dig själv något gott en gång i veckan. Nu betyder inte de att du ska äta upp en hel pizza själv eller två kilo godis. Men ta exempelvis två skivor pizza.
Vila. Kroppen behöver också vila om du vill gå ner i vikt. Minst 7 timmar per natt.